مسئول بسیج اساتید سپاه کربلا در گفت و گو با بسیج:

کارگزار انقلابی باید در تراز حاج قاسم باشد / برخی‌ به دنبال پیاده کردن دوگانه سازی دشمن هستند

ساری-مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا بیانیه گام دوم را کتاب انقلاب دانست و گفت:برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید یک دولت جوان انقلابی تشکیل شود.
کد خبر: ۹۳۱۸۶۵۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶

خبر

خبرگزاری بسیج در مازندران به مناسبت ایام الله دهه فجر  با فرماندهان و مسئولین بسیج و سپاه کربلا طبق روز شمار ایام الله دهه فجر به گفت و گو نشسته است. هفتمین روز از دهه فجر دکتر عباس تبار مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا با موضوع «انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب، امت ولایی، تمدن نوین اسلامی» مهمان خبرگزاری بود.

دکتر عباس تبار در این گفت و گو ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به معنای انقلاب گفت: انقلاب به معنای تغییر، تحول و تطور  بود که بین آن ها تفاوت‌های بسیاری بوجود دارد.

 مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا به توضیح معنای تغییر  انقلاب پرداخت و افزود: دراین مرحله نظام سیاسی یک کشور تغییر و نظام جدید جایگزین می‌شود که با انقلاب این تغییر در ۲۲ بهمن اجرا شد و انقلاب به پیروزی رسید و دگرگونی در نظام ایجاد شد.

دکتر عباس تبار در ادامه با اشاره به تطور و اینکه انقلاب اسلامی ۴۲ سال را گذرانده و دوران و حوادث مختلفی را پشت سر گذاشته است و بزرگان را از دست داده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک موجود زنده و پویا است. دچار روزمرگی نمی‌شود، اما در آن تحول رخ می‌دهد.

 مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا با تاکید بر اینکه انقلاب تمام شدنی نیست، اضافه کرد: کسانی که منتقد انقلاب هستند می‌گویند  تا کی باید انقلاب داشته باشیم که به این عده باید پاسخ داد،انقلاب به معنای تغییر به پایان رسید، اما به معنای تطور و تحول ادامه دارد لذا برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به تحول داریم.

دکتر عباس تبار در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: کلیات انقلاب در طول حیات امام  و دوره تفصیلی و اجمالی انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب به صورت بیانیه گام دوم بیان شده است.
 
 مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا بیانیه گام دوم را کتاب انقلاب دانست و گفت: این بیانیه دارای سه بخش اساسی و مهم است. بخش اول آن درباره ماهیت انقلاب اسلامی ،روند و آسیبات انقلاب، بخش دوم درباره دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف سومین بخش راه آینده انقلاب است.
 
دکتر عباس تبار با تاکید بر اینکه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید یک دولت جوان انقلابی تشکیل شود، افزود:اگر دولت انقلابی بخواهد تشکیل شود باید سه کار اساسی در آن اجرا شود. دولتی که ساختار انقلاب، کارکرد انقلابی و کارگزار انقلابی داشته باشد.
 
 مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا در این رابطه توضیح داد : کارگزار انقلابی باید در تراز  حاج قاسم باشد، کارکرد انقلابی بر اساس اصول و مبنای انقلابی بوده و نیز ساختار انقلاب به گونه ای باشد که در آن جمهوری با محتوای اسلامی نمود پیدا کند.
 
دکتر عباس تبار  در ادامه به دلالت های گفتمانی بیانیه گام دوم هم اشاره کرد و گفت: باید در جامعه یک گفتمان در رابطه با گام دوم راه بیفتد. چرا که انقلاب اسلامی در برابر آرمان های خود مقاومت کرد.آرمان انقلاب اسلامی حاکمیت خدا برای جامعه و مردم است لذا انقلاب در برابر آرمان های خود کوتاه نیامده نه دچار ارتجاع شد و نه درچار آنارشسیت شده است.
 
خبر
 
 مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا  با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی توقف را نپذیرفت بلکه  انقلاب اسلامی صادر شد، افزود:  حرکت هایی که در منطقه و نظام بین الملل می شود الگوگرفته از انقلاب اسلامی است.
 
دکتر عباس تبار در ادامه سخنان خود با اشاره به روند شناسی در بیانه گام دوم، اضافه کرد: در انقلاب اسلامی یک تفکری وجود دارد به نام پیوند جمهوریت و اسلامیت . در تفکر اسلامی ما ، جمهور در اراده خدا و نقش مردم در انقلاب است.به فرموده رهبر معظم انقلاب ایجاد نظام اسلامی واجب است لذا  برای ایجاد نظام حضور مردم  هم لازم است.
 
 مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا با بیان اینکه انقلاب اسلامی دین را در تمامی عرصه های زندگی به کار گرفت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دین را موتور حرکت خود قرار داده است.توسعه را در جامعه تک بعدی ندید.
 
این استاد دانشگاه در ادامه دوگانه سازی دین و توسعه را رد کرد و گفت: انقلاب اسلامی از این دوگانه سازی عبور و پیوندی بین علم و  دین ایجاده کرده است.
 
به گفته دکتر عباس تبار دشمن به دنبال دوگانه سازی است و متاسفانه برخی در داخل هم از دوگانه سازی دشمن دوگانه بازی می کنند تا به مطامع خود برسند که انقلاب اسلامی در مقابل آن  قرار گرفته و  عبور کرده است.
 
مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا با بیان اینکه موتور تحرک نظام در هویت مردم و نظام است، گفت: زیست بوم امت اسلامی باید محور جامعه قرار بگیرد.آمریکا از ژئوپلتیک نظام  و هویت انقلابی می ترسد.لذا آمریکای بایدن،اوباما و یا ترامپ به دنبال انتقال دموکراسی نیست بلکه به دنبال دست یافتن به منابع ایران است.
 
دکتر عباس تبار با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های بالقوه و بالفعل وجود دارد،گفت: دو نگاه در کشور وجود دارد نگاهی به بیرون و نگاهی به درون. که نگاه اول همه چیز را بن بست می بیند و تنها راه چاره را مذاکره می داند. اما درنگاه دوم ،نگاه به ظرفیت های داخلی و علم و دانش است که می تواند حلال مشکلات باشد.
 
 مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا در ادامه با بیان این مطلب که هیچ نظمی نمی تواند با انقلاب اسلامی مقابله کند، خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم چند راهکار عملی نشان داده که چهار اصل را بیان شده است.
 
دکتر عباس تبار به علم ، فرهنگ و خدمت رسانی اشاره و خاطرنشان کرد: باید نگاه حلال المسائلی نسبت به علم در دانشگاه ها وجود داشته باشد. هزاران پایان نامه و مقاله در کشور تولید می شود اما متاسفانه نافع نیست. 
 
 مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی باید در دستور کار قرار بگیرد، افزود: ساختار مدیریتی بایددر تراز انقلاب باشد. انسان‌هایی بایددر منصب مدیریتی قرار بگیرند که تراز‌ها و مصداق‌های انقلابی در آن دیده شود؛ لذا برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید نظام سازی صورت بگیرد.
 
دکتر عباس تبار در بخش‌های پایانی خود به ۳۶ کانون بسیج اساتیددر سراسر دانشگاه‌های مازندران هم اشاره کرد و گفت: ۲ هزار ۸۰۰ عضو هیئت علمی در گرایش‌های مختلف عضو بسیج اساتید هستند.
 
به گفته  مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا رویکرد بسیج اساتید اجتماعی کردن دانشگاه و احصاء مسائل و مشکلات استان است.  
 
فیلم این گفت و گو را در اینجا ببینید.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها